Media|11.01.2018|19:03|VIDEO
 

Perfektná komédia v ktorej sa nájde každá žena.

Keď Oľga zistí, že ten chlapec, ktorý ju videl prvý krát nahú, nie je až taký kretén... alebo keď pochopí, že jej syn už nie je dieťa alebo .... Tých „alebo“ je na ceste, na ktorej hľadá úžasný vzťah, veľa. Určite ale platí, že film Zúfalé ženy robia zúfalé veci je komédia, z ktorej vyplýva, že čo sa týka lásky, tak.... Aj keď je vám hrozne, aj keď ste na smiech, tak to jednoducho nesmieta vzdať! Po boku Kláry Issovej uvidíte i ďalších českých a slovenských hercov, ako napríklad Lenku Vlasákovú, Jiřího Dvořáka, Zdenu Procházkovú, Pavla Kříža, Martina Krausa, Sarah Araóotovú (sk), Mariána Mitaša (sk), Luciu Jagerčíkovú (sk), Romana Mrázika (sk) a mnoho ďalších. Scenár napísala Halina Pawlowska podľa svojej rovnomennej knihy a jej pokračovaniu - Zase zúfalé ženy robia zúfalé veci.

A čo povedali autori a hlavná postava o samotnom filme a vtipných scénach sa dozviete v rozhovore.

HALINA PAWLOWSKÁ – scenáristka

Predstaviteľka Oľgy má mať, podľa vašich slov, zmysel pre humor a oči, ktoré berú za srdce. Bolo náročné nájsť herečku, ktorá by tieto kritériá spĺňala?

Áno, bolo.Mali sme naozaj veľké nároky. Zmysel pre humor, sexepíl, vynikajúce herecké schopnosti a dojemnosť a tiež zodpovedajúci vek. Lepšie povedané, museli sme nájsť herečku, ktorá zahrá to, že má osemnásť aj to, že má skoro štyridsať. Filmový príbeh vychádza z vašich dvoch kníh Zoufalé ženy dělají zoufalé věci a Zase zoufalé ženy dělají zoufalé věci.

Bolo pre vás výhodou, písať scenár na základe vašich kníh, alebo ste naopak, niesla s ťažkým srdcom zmeny, ktoré museli knižní hrdinovia pri premene do filmovej podoby prejsť?

Bolo to trochu inak. Kedysi som napísal knihu Zoufalé ženy dělají zoufalé věci o ktorú mali záujem filmoví tvorcovia už v čase vydania. Teraz v súčasnosti som sa rozhodla napísať iný príbeh s podobnou hrdinkou a práve podľa knižky Zase zoufalé ženy dělají zoufalé věci Ivznikol film. Keby však v názve niesol slovo „Zase“ bolo by to zavádzajúce, pretože film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci I nikdy nakrútený nebol. V tom je ten rozdiel. Som vyštudovaná scenáristka. Viem, že scenár je úplne iná disciplína než kniha. Zmeny mi nevadia.

Zoufalé ženy dělají zoufalé věci bol váš knižný debut.Kde ste pri jej písaní čerpala inšpiráciu?

Inšpiráciu čerpám vždy v sebe. Vo svojich pocitoch, vo svojich spomienkach, vo svojej fantázii. Je omyl sa domnievať, že počúvam kamarátky a potom presne opíšem ich spovede do svojich kníh. Nie. Vôbec. Ja vytváram svoje literárne kamarátky bez súvislosti s realitou. Stáva sa ale často a to som rada, a je to známkou toho, že sa mi to podarilo, že si niektoré ženy povedia: „Jéj, tá Halina má rovnaké kamošky ako ja.“

S režisérom Filipom Renčom ste spolupracovala prvýkrát?

Nemôžem si na spoluprácu s Filipom sťažovať. Myslím si, že sme sa vzájomne rešpektovali. Obidvaja sme boli vecní. Potrebujeme toto a toto a tamto... Náš prístup bol celkom, aspoň si myslím, konštruktívny.

Predstavovala ste si počas práce na scenári, ktorí herci by jednotlivé úlohy mali stvárniť?

Ani nie. Väčšinou si predstavujem, ako by ten človek mal jednať, píšem ich podľa svojich predstáv, potom hľadám niekoho, kto by predstave zodpovedal. V knihe Zoufalé ženy dělají zoufalé věci sa časti deja odohrávajú v OD Kotva.

Prebiehalo nakrúcanie v tomto ikonickom pražskom obchodnom dome, alebo bol filmový príbeh zasadený do iných priestorov?

Nakrúcali sme v Kladne, nie v Prahe.

Zahrala ste si tiež vo filme?

Hrám v ňom. Aj keď som tak „veľká“, maličkú úlohu Ruskej zbohatlíčky, ktorá túži po ideálnej podprsenke a terorizuje kvôli tomu svojho manžela.

Vo filme i v knihe, sa dve postavy volajú Ondra, manžel Olgy a prasa rodiny Halíkovcov, čo ústi do množstva vtipných situácií. Zakladajú sa tieto momenty na reálnych základoch?

Vôbec nie. Ale mať prasiatko Ondru, by sa mi páčilo. A ja nejem bravčové.

FILIP RENČ – režisér

Komédia Zúfalé ženy robia zúfalé veci vznikla na motívy dvoch kníh spisovateľka a scenáristky Haliny Pawlowskej, vyberali ste predstaviteľov jednotlivých postáv spolu?

Len hlavnú predstaviteľku Kláru.

Je pre vás jednoduchšie, keď sa pri práci môžete oprieť o knižnú predlohu, alebo je to naopak zložitejšie a viac zväzujúce?

Opieral som sa už o Halinin scenár, ktorý napísala podľa vlastných literárnych predlôh, a my sme to potom už len spoločne trochu ocukrovali.

Naposledy sme od vás v kinách videli životopisnú romantickú drámu Lída Baarová, teraz divákom predkladáte komédiu plnú univerzálneho humoru. Baví vás striedanie filmových žánrov?

Áno baví. Stále sa tým niečo učím a vlastne stále začínam od nuly. Nechcel by som nakrúcať jednu tému a jeden žáner celý život, stále dokola len v určitých personálnych obmenách.

Predčasom sme sa bavili na romantickej komédii Román pre ženy, ktorá je tiež knižnou adaptáciou. Vtedy sme sledovali milostné patálie Laury a jej mamy Jany. Ponúkne film Zúfalé ženy robia zúfalé veci podobný štýl humoru?

Áno, ale bude viac crazy a v mexickom duchu.

KLÁRA ISSOVÁ - Oľga

Manželka, milenka, študentka, matka, predavačka spodnej bielizne a psychologička, to všetko je Oľga, ktorú hráte vo filme Zúfalé ženy robia zúfalé veci. V ktorej z týchto polôh Oľgy ste sa cítila najprirodzenejšie a naopak?

Postava Oľgy bola pre mňa veľmi zaujímavá práve preto, že sledujeme život jednej ženy od jej mladosti až po dospelosť. Preto som si o Oľge vytvorila ucelenú predstavu, o jej charaktere, i detstve. Aké sú jej kladné i záporné vlastnosti, jej vlastné prekážky, komplexy. Čo má rada, v čom si verí, čo sú jej priania a túžby. Z toho som potom vychádzala, takže žiadna z polôh pre mńa potom nebola cudzia. Mala som pre Oľgu pochopenie v každom veku a len som sa ju snažila vierohodne zahrať.

Oľga vo filme porodí. Absolvovala ste nejaký predpôrodný kurz, aby scény vyzerali čo najprirodzenejšie?

Predpôrodný kurz som absolvovať nemusela. Už skôr som bola pri jednom pôrode a tiež som videla dokument o pôrodoch. To mi pre predstavu stačilo.

Scenár vám predpisuje i niekoľko nebezpečných scén, ako je jazda na koni, prevrátenie sa počas plavby v kanoe či nehoda na bicykli. Nakrúcala ste tieto zábery sama? Bola ich realizácia nebezpečná?

Paradoxne mám tieto výzvy rada a vždy ich tiež rada absolvujem sama. Jednak sa tým niečo učím a jednak ma bavilo si osvojiť veci, ktoré nerobím bežne. V tomto filme však bolo naozaj dosť scén, pri ktorých nám pomáhali kaskadéri. Vždy som si s nimi celú scénu naskúšala. Hlavne dbám o to, aby som vedela presne, čo mám spraviť, kam padať, či je to nebezpečné a podobne. Príprava je najdôležitejšia, byť v kľude a všetko si pripraviť. Potom už do toho idem naplno. A bola som rada, keď ma kaskadéri pochválili, že by som sa tým mohla živiť...(smiech)

Vo filme sú tiež scény kde je Oľga obnažená. Ako pristupujete k takýmto scénam? Prebiehal pri ich vzniku na pľace, napríklad prísnejší režim s čo najmenším počtom členov štábu?

Áno vždy žiadam, aby na pľace pri takýchto scénach bolo čo najmenej ľudí. Také scény mi nevadia, sú súčasťou celého príbehu, ale určitý komfort vyžadujem. Súkromie je vec, ktorú pri nakrúcaní naozaj nezažijete. Človek sa otvára pred štábom, prekonáva hanblivosť i strach, všetko sa krúti okolo emócií. Tiež som pod neustálym drobnohľadom kostýmovej i maskérskej zložky, tiež skriptu. Človek nikdy nie je sám, ale i napriek tomu sa musí stále sústrediť. Herci sú asi zvyknutejší na obnažovanie, či už duševné alebo fyzické...(smiech)

Po láske túžiaca Oľga spraví v honbe za úžasným vzťahom takmer čokoľvek. Myslíte si, že je tento prístup správny, alebo sa má nechať láske voľný priebeh a počkať, až vám ten pravý sám skíži cestu?

Myslím, že čaro a pravdivosť tohto filmu je práve v tom, že každý človek v niektorej fáze života zažije určitú urputnosť, chcenie, snaženie sa... Robí to stále dokola, pokiaľ nezistí, ž mu to nič dobrého neprináša. Že snaha vyhovieť ostatným, rodine či akýmsi spoločenským predsudkom, ako by to malo byť, nakoniec vždy vedie k smútku. Potom to človeka jedného dňa prestane robiť, prestane sa snažiť. Je dôležité uvedomiť si, kto som a byť sám so sebou vyrovnaný.

S Oľgou sa zoznámime ako s dievčaťom a opustíme ju ako dospelú ženu, čo so sebou prináša množstvo hodín strávených v maskérni a v kostymérni. Ktorá z vašich premien pre vás bola najviac šokujúcou a v ktorej ste sa cítila najlepšie?

Najviac šokujúcou bola maska, v ktorej sa Oľga ocitne v nemocnoci po ťažkom úraze. Opuchnutá tvár, krvavé oko, modriny a sádra na ruke. Vyzerala som ako múmia, čo bolo veľmi zábavné pre okolie. Keď som prišla prvýkrát na pľac s takouto maskou, tak ma naozaj nikto nepoznal. Inak ma bavila i maska „mladej“ Oľgy a jej pubertálny zjav, kedy som mala tupé s ofinkou a nosila príšerné modely.

Dlho sme boli ochudobnení o váš komediálny talent. Prvýkrát ste nás rozosmiala v úspešnom filme Všetko alebo nič. Vtedy ste prezradila, že ste sa nového žánru trochu bála, ale bola to pre vás výzva. Bola ste tentoraz, po veľkom diváckom ohlase, istejšia?

Istejšia som bola a tiež som k tomu pristupovala s väčšou hravosťou. Bola to úplne iná postava než Vanda. Najviac mi pomohlo to, že som si ju celú detailne rozobrala a pripravila ešte pre nakrúcaním a vlastne som si vymyslela množstvo ďalších detailov, ktoré v scenári neboli, aby som spoznala Oľgu skrz-naskrz. Potom som sa už len pri nakrúcaní nechala viesť samou postavou a tiež režisérom Filipom Renčom, spoluhráčmi a jednotlivými scénami.

Film plný humoru, lásky a emócií si môžete pozrieť v sieti kín Cinemax od 18.01.2018

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan