Zdravý životný štýl|03.03.2018|16:55
Rýchla forma do jari? HIIT a silový tréning!

Klope, áno. Aj počasie vraj má byť krajšie. Otvorte jej svoje dvere s telom vo forme. Tá jarná stratená ešte nie je!

Dá sa to aj za dva-tri týždne. Tu sa ale musí makať! Ľahké to nebude.

...ako na vražedne dobrú endorfínovú kombináciu?...

Začnite svoj tréning namáhavým HIITkom. Pokiaľ neviete, o čo presne ide, ponúkame rýchle vysvetlenie. HIIT tréning zväčša spočíva v cyklovanom kardiu. Striedate si svoje maximum s minimom. Pri maximálnom niekoľko sekundovom výkone idete na doraz. Ledva chytáte dych. Potom nasleduje vydýchanie pri miernom tempe. Striedanie jednotlivých fáz môže byť individuálne. Odporúčame začať pomalšie, iba niekoľko cyklov v rámci celej kardio časti. Postupne, podľa formy, no i nálady, svoje cykly násobte.

...stepper, cyklotrenažér, bežecký trenažér...HIIT tuky nepozná...aké ma byť jeho trvanie?...


Fázy môžete vykonávať ľubovoľne a voľba kardio stroja je na vás. Môžete si ich i striedať. Podľa preferencií. Každý má svoje výhody. Výborný je napríklad cyklotrenažér. Tam vo veľkom pracujú nohy a pri ťažkom stupni záťaźe zároveň posilňujete svaly. Dva v jednom. Dĺžka HIIT kardia záleží od cieľov a tuku, ktorého sa chcete zbaviť. Bude to ťažké. V prípade, že sa chcete rýchlo dopracovať k postave snov, odporúčame začať už na 25 minútach. Ono sa to síce nezdá, ako dlhý čas, no verte nám! Pri náročnom striedaní maxima, kedy idete na plný plyn a mierneho oddychu sa poriadne zapotíte. Skúste si tieto cykly spočiatku dať raz za 4 minúty. 25 sekúnd na maximum, potom pomalé tempo. Ďalej mierne a po 4 minútach si to zopakujte. Po dvoch-troch dňoch, cykly násobte, napr. každé dve minúty alebo si pridajte na dĺžke HIIT tréningu, približne o 10 minút. Na záver si to skúste 45 minút poprípade hodinu. Budete sa potiť a spaľovať tuk.

...nasleduje hodinový silový tréning...


Po tomto kardiu si to zamierte rovnou cestou k strojom, či voľným váham. Zamerajte sa na postupné posilňovanie celého tela. Od nôh, chrbta, pŕs, ramien, bicepsov, tricepsov a brucha. Všetko v rýchlych pumpovacích sériách. Najprv ťažké váhy. Tie hneď vypáľte jednou ľahkou sériou. Budete si budovať svalovú hmotu a zároveň rysovať.

...bez stravy to nepôjde...ak chcete výsledky, nebojte sa doplnkov výživy...


Samozrejme, o tom to je. O strave. Takže zdravo a vyvážene. Podporte svoje snaženie spaľovačom pred tréningom. Napríklad nápojom s L-Karnitínom a po tréningu si doprajte sladučký proteín. Rýchlo doplníte potrebné bielkoviny.

 

Sľubovať nič nebudeme. Tieto týždne sa riadne zapotíte, no výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Veľa štastia, odhodlania, pevnej vôle a endorfínov!

Redaktorka: Monika Pekarovičová

Foto: tumblr.com

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan